جستجو کردن
Close this search box.

مقدمه

مبلمان کلاسیک از محبوب ترین مدل های مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. انتخاب و چیدمان مبلمان باید با توجه به فضای موجود صورت گیرد. مبلمان سبک کلاسیک برای فضاهای وسیع طراحی شده اند و هدف اصلی از طراحی آن ها، جلب توجه بوده است. از آنجایی که در گذشته متراژ منازل مسکونی بسیار بالاتر از آپارتمان های امروزی بود، این سبک از مبلمان به سرعت در میان مصرف کنندگان محبوب شد. طراحی این سبک از مبلمان، بی سابقه و جاودانه بوده و هرگز از رده مد خارج نمی شود. هماهنگی بین اکسسوری ها و المان هایی که در یک سبک استفاده می شوند می تواند زیبایی فضا را دوچندان کند. فرقی نمی کند که به دنبال خرید جهیزیه هستید یا قصد دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید. سبک کلاسیک از پرطرفدارترین سبک های طراحی داخلی است که هیچگاه از مد نخواهد افتاد. در این مطلب قصد داریم به معرفی این سبک از مبلمان بپردازیم.

آشنایی با سبک کلاسیک

مبلمان کلاسیک یکی از پر تقاضا ترین و پر فروش ترین مبلمان در بازار است. سبک کلاسیک در تمام ادوار مورد توجه و پسند افراد مختلف قرار گرفته است. این سبک با روند مد، کاری ندارد و همواره در طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه خود را حفظ کرده است. هرچند در برخی از ادوار میزان استقبال از این سبک به شدت افزایش یافته و به اصلاح ترند سال شده است. سبک کلاسیک، نمادی از اشرافیت و سلطنت گرایی است.

معرفی مبلمان کلاسیک

طراحی مبلمان کلاسیک از طرح های اجرا شده توسط طراحان روم و یونان باستان الهام گرفته شده است. این سبک از مبلمان در اوایل قرن بیستم ساخته شده و در قرن بیست و یکم با ایجاد تغییراتی، ماندگار شدند. پایه های مدل دار، پشتی قوس دار و دسته های منحنی شکل از مهم ترین مشخصات ظاهری مبلمان در سبک کلاسیک هستند. حتی اگر این المان ها را در آن ها مشاهده نکنید، باز هم می توان تفاوت این سبک مبلمان با سبک های دیگر را از منبت کاری بدنه آن ها تشخیص داد.

 این مبلمان با نام دیگر مبلمان سلطنتی نیز در میان مردم شناخته می شوند. این سبک به دلیل استفاده از المان های تزئینی زیاد به راحتی شناخته می شود. اگر به وسایل لوکس و مجلل علاقه دارید و ترجیح تان یک چیدمان سلطنتی و باشکوه است، خرید مبلمان کلاسیک را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر ترجیح شما یک چیدمان ساده و خلوت و به دور از اغراق است، پیشنهاد می کنیم به سراغ سبک مدرن و مینیمال بروید.

مبلمان-کلاسیک-سنس
مبلمان کاج دکور تولید کننده مبلمان کلاسیک و سرویس خواب

مهم ترین مشخصات مبلمان کلاسیک

این سبک از مبلمان در مقایسه با مبلمان راحتی قیمت بالاتری دارد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های مبلمان کلاسیک و موارد تاثیرگذار بر قیمت نهایی آن اشاره ای خواهیم داشت.

·        منبت کاری در بدنه

از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات ظاهری مبلمان کلاسیک می توان به منبت کاری های گسترده روی بدنه آن ها اشاره کرد. ظرافت در طراحی و ساخت از مهم ترین ویژگی های این مبلمان است که بر قیمت نهایی آن نیز تاثیر می گذارد. تمیز کردن مبل های کلاسیک به دلیل منبت کاری گسترده روی بدنه آن، چندان آسان نیست. برای حفظ زیبایی این سبک از مبلمان، لازم است بعد از پاک کردن گرد و غبار، از پولیش استفاده کنید.

·        متریال ساخت

مبلمان کلاسیک با کلاف تمام چوب خود شناخته می شوند. در ساخت این مبلمان از چوب های با دوام و با کیفیت از جمله چوب گردو، چوب راش و غیره استفاده می شود. ارزش این مبلمان با توجه به جنس متریال به کار رفته در مرحله ساخت و میزان گستردگی منبت کاری انجام شده روی آن ها تخمین زده می شود.

·        دوام و ماندگاری

مبلمان کلاسیک به دلیل استفاده از کلاف با کیفیت، از دوام و ماندگاری بالاتری در مقایسه با مبل های راحتی برخوردار است. این مبل ها در مقایسه با مبلمان راحتی، به مرور زمان کمتر دچار تغییر و دفرمگی می شوند. اگر در تولید این مبلمان از کلاف، پارچه و اسفنج درجه یک استفاده گردد، طول عمر بیشتری نیز خواهند داشت. بنابراین کیفیت و جنس متریال به کار رفته در ساخت این سبک از مبلمان بسیار اهمیت دارد و بر قیمت نهایی آن نیز تاثیر می گذارد.

·        رنگ بدنه

رنگ بدنه مبلمان کلاسیک معمولا یکی از رنگ های تیره مانند طلایی، فندقی، گیلاسی، شکلاتی، قهوه ای، زغالی، گردویی و غیره است. هرچند از همه رنگ ها برای رویه کوبی این سبک از مبلمان می توان استفاده کرد، اما رنگ کرم، طلایی و قهوه ای، از محبوب ترین رنگ ها در میان مصرف کنندگان هستند.

·        طرح و جنس پارچه

از دیگر ویژگی های مهم مبلمان کلاسیک می توان به نوع و طرح پارچه آن اشاره کرد. در این سبک باید به شدت به هماهنگی طرح پارچه و طرح بدنه توجه شود. همچنین رعایت هارمونی رنگی چوب و پارچه نیز بسیار اهمیت دارد. پارچه های دارای طرح و رنگ سلطنتی به شدت با این سبک همخوانی دارند. پارچه هایی با طرح داماسک، طرح پتینه، گل های مخملی برجسته و گل های ساتن برجسته از بهترین و هماهنگ ترین پارچه هایی هستند که برای رویه کوبی مبلمان در این سبک استفاده می شوند.

·        طراحی رسمی

طراحی مبلمان کلاسیک کاملا رسمی است. به همین دلیل در قسمت سالن پذیرایی منزل چیدمان می شوند. این سبک از مبل ها در مقایسه با مبلمان راحتی، اغلب ابعاد کوچک تری دارند و فضای کمتری را اشغال می کنند. ارتفاع، عرض و عمق مبلمان در این سبک بر اساس استانداردهای موجود در نظر گرفته می شود، اما ممکن است نشمین آن ها به راحتی کاناپه های دم دستی نباشد. ممکن است به هنگام نشستن روی این سبک از مبلمان، گودی کمر به طور کامل پوشش داده نشود. همچنین ارتفاع پایه ها اغلب کمی بلندتر از مبل های راحتی است. در نتیجه اگر تست نشمین از آن ها بگیرید، شاید به نظر برسد در مقایسه با سبک های دیگر، خیلی راحت نیستند.

·        باز بودن فضای زیرین

از مهم ترین مزیت های مبلمان کلاسیک ، باز بودن فضای زیرین آن ها است. یکی از فواید این طراحی، گسترده به نظر رسیدن فضای موجود است. از دیگر فواید این طراحی می توان به امکان جابجایی و نظافت آسان فضای زیر مبلمان اشاره کرد. بنابراین در بسیاری از موارد حتی نیاز به جابجایی مبلمان برای نظافت هم نیست.

خرید مبلمان کلاسیک

گروه مبلمان کاج دکور یکی از معتبرترین مراکز تولید کننده مبلمان کلاسیک در ایران است. این مجموعه با بهره گیری از بهترین متریال و به کمک ماهرترین نیروهای متخصص، اقدام به تولید بهترین و متفاوت ترین مبل های کلاسیک نموده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *